Waarom een website?

“Een website is het visitekaartje van uw bedrijf!”, “Je kunt tegenwoordig niet zonder website” of “Ik heb geen website nodig, mijn klanten weten mij wel te vinden.”

Op de vraag ‘Waarom een website?’ zijn veel antwoorden te geven, maar eigenlijk is dat helemaal niet de vraag die je moet stellen. Een betere vraag is: ‘Wat kan een website jouw bedrijf opleveren?’


Er was eens lang geleden een winkeltje. Dat winkeltje stond in een stadje waar de mensen spulletjes nodig hadden. Die spulletjes kon je in dat winkeltje krijgen.
Iedereen in het stadje wist dat en het ging dus goed met dat winkeltje. Er stond altijd een lange rij en de eigenaar van het winkeltje verdiende goed aan de mensen in het stadje.

Op een gegeven moment kwamen er meer winkeltjes bij waardoor de rij verdween en de eigenaar van het winkeltje steeds minder ging verdienen. De mensen uit het stadje gingen gewoon naar een andere winkel. Ze hadden geen reden om naar het eerste winkeltje te blijven gaan, omdat de nieuwe winkeltjes ook alles hebben en er daar geen lange rijen staan.

De eigenaar van het winkeltje begreep dat hij wat moest doen. Aandacht! Hij veranderde de hele gevel, maakte een mooie etalage, regelde een automatische deur en hing een groot bord op met een pakkende slogan eronder zodat iedereen wist wat er te koop was. Hij bedacht acties en plaatste advertenties in de kranten.
Binnen korte tijd was zijn winkel weer gevuld met klanten, zelfs uit de andere stadjes kwamen de mensen naar zijn winkel. Iedereen wilde naar zijn winkel!

Helaas duurde ook dit niet lang. De andere winkeltjes gingen ook adverteren en maakte ook aanbiedingen. De eigenaar van het winkeltje vond dit jammer maar niet erg. Hij bedacht elke keer wat nieuws en elke keer was zijn winkel als eerste vol. Hij dacht: “Je moet altijd alert blijven en niet stil afwachten of er vandaag ook weer klanten zullen komen”. De eigenaar bleef altijd op jacht naar zijn klanten en hield zo de beste winkel van het stadje en alle stadjes er omheen.

Niet heel lang geleden heeft hij weer iets nieuws bedacht. Via het internet krijgt hij nu zelfs klanten uit het hele land.  Zijn winkeltje is nog steeds populair bij iedereen uit het stadje maar de meeste klanten komen via zijn eigen website.

 


De moraal van dit verhaal is dat je aan alleen een winkel met de juiste producten niet meer genoeg hebt om te blijven voortbestaan. Je moet op jacht naar klanten. Als je je winkel vol hebt met klanten, ga dan niet stil zitten: blijf jagen op je klanten.

Een website is één van de middelen om klanten te krijgen. Je kunt je bedrijf bekend maken bij je doelgroep. Een website kan klanten opleveren; bezoekers die iets bij je willen kopen. Steeds meer mensen kiezen voor het internet in plaats van de winkelstraat. Eén afspraak met Crazylions en je weet wat een website jouw bedrijf kan opleveren.

0 reacties

Laat een antwoord achter