Interactie met je klanten en bezoekers.

Als eigenaar van een webshop zie je je klanten eigenlijk niet. Je kunt ze wel digitaal volgen en bekijken welke pagina’s ze bezoeken of waar ze afhaken, maar je kunt ze niet ontmoeten en aanspreken. Hiervoor is nog geen perfecte oplossing gevonden, maar sommige webshops komen aardig dicht in de buurt.

Online Chat

Klanten hebben tijdens het zoeken wel eens een vraag en moeten dan zelf op zoek gaan naar het antwoord. Een snellere methode is de online chat waarbij je direct iemand via het chatten vragen kunt stellen. In tegenstelling tot bellen en mailen scheelt dit tijd en geld, zowel voor de bezoeker als de webshop medewerker.

Social Media

Een deel van je bezoekers maakt gebruik van Facebook of twitter. Door via Twitter op je eigen bedrijfsnaam te zoeken, is het mogelijk om “Tweets” te vinden van mensen die een mening hebben over je webshop. Je kunt hier vervolgens op reageren en zo ontstaat er een interactie tussen klant en webshopeigenaar.

Als je voor je webshop een Twitter- en Facebook account aanmaakt geef je je bezoekers de mogelijkheid om via deze weg vragen te stellen. Via Facebook ontstaat er vaak een discussie met meerdere bezoekers die ervaringen uitwisselen en zo kan een bezoeker overgehaald worden om een klant te worden. Je kunt via Facebook ook een poll aanmaken zodat je je fans om advies kunt vragen bij bepaalde zaken.

Reviews bij producten

Overtuig je bezoekers door de positieve ervaring van je huidige klanten; maak het mogelijk voor je klanten om een reactie te geven die je vervolgens bij het product plaatst. Hierdoor zal het voor de bezoeker duidelijk worden wat hij van het product en de webshop kan verwachten.

Nieuwsbrief

Terugkerende klanten zijn de beste klanten die je kunt hebben! Onderhoud deze contacten goed en zorg dat ze via een nieuwsbrief op de hoogte blijven van de actuele ontwikkelingen. Maar denk erom, niet spammen!

Verstuur minimaal elke maand een nieuwsbrief met informatie en eventueel een leuke aanbieding. Op deze manier kun je je bezoekers  vragen om lid te worden van je Facebook of Twitter en kun je hen verzoeken een review te plaatsen bij een pas gekocht product.

Leer je klanten en bezoekers kennen.

Ben je ook op zoek naar meer interactie met je bezoekers en klanten? Neem dan contact met ons.

0 reacties

Laat een antwoord achter